Gästskrivare: Människor, lika värda?

Nästan varje dag hör jag uttrycket, "alla människor är lika värda" Så fan heller? Människors värde är precis som allt annat baserat på hur viktiga de är för någon eller något. En soffgrupp ingen vill ha, har inget värde. Däremot en soffgrupp som många uppskattar får ett högt värde. Människors olika värde beror ju på vem man frågar, men att vi skulle vara lika värda är skitsnack. Vem fan hade bytat ut sin morsa för att få se 2 pedofiler i livet? Precis, ingen! Hur värderar man då ett människoliv, hur många andra människor har människan på sina axlar? Hur mycket inflyttande har människans familj. Hur god är människan. Alla aspekter vägs ihop osså vips så har vi en människas värde.

Tycker ni fortfarande mitt påstående är obscent och sjukt så prova min värdesquiz!!!

Har dessa människor lika värde?

Zlatan     /     Boliviansk pojke utan föräldrar eller andra anhöriga som dessutom är deprimerad och aids-drabbad.
Johan Glans     /      Hagamannen.
Gandhi     /     Jack the ripper

Om du fortfarande tycker alla är lika värda beror det nog på att du inte är intresserad av fotboll tycker Johan Glans är tråkig och inte vet vem Gandhi är. Då minskar ditt värde, jag menar allmänbilding är en aspekt vi tar hänsyn till!


// Gästskrivarn^

Kommentarer
Postat av: Roooolig.

Vet inte om du är medveten om detta men det kan vara så att dem som säger så kanske syftar på att folk i grund & botten är lika mycket värda och inte menar att en "Boliviansk pojke utan föräldrar eller andra anhöriga som dessutom är deprimerad och aids-drabbad." och Zlatan har lika mycket värde?

Men du kanske inte förstår det utan misstolkade det?

Fast det är ju kul att folk som ser saker på ett sätt och inte förstår något alls har plats o skriva sina tankar någonstans.

Men din blogg ger ju mig ett gott skratt iallafall, så jag ska inte klaga :)

2009-01-20 @ 18:49:04
Postat av: Anonym

hahahaha Roooolig är kommunist!

2009-01-20 @ 23:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0